Naxxramash
2011.03.08. 17:44
The Plague Quarter
Noth the Plaugebinger
Eléggé egyszerű boss különösebb taktikája nincsen. Mivel elterleportál 1 és fél percenként, a mobokat amik jönnek elég ha az offtank öli. Mikor teleportált akkor mindenki a mobokat üti és ha visszajött a boss újra azt. Különleges képessége nincs.
Heigan the Unclean:
Képességei:
PHASE1
- Spell disruption: 20 yardra a boss közelében minden kasztidős spell 300%-kal lassul.
- Decrepit fever: disease, ami sebez meg maxhpt csökkent, leszedni izibe.
90 másodpercig tart.
PHASE2:
- Az emelvény területe elkezd 7500 DPSsel sebezni.
- A szoba többi területe pedig elkezd zöld lávakitöréseket produkálni.
40 másodpercig tart.
Taktika: Rendesen úgy kéne csinálni hogy phase1-ben mászkál vele a tank és a melee dps az emelvényen kívüli területen kerülgetve a kitöréseket - de a bosst be lehet úgy pozicionálni, hogy a platform egyik sarkában legyen, az átellenes sarokban meg a ranged/healer pont 20 yardon kívül lesz és kasztolhat.
Ami a csatában nehéz az a phase2. Ott akkor az emelvényről azonnal le kell futni mert 7500 DPS nem túl kellemes élmény. Odalent viszont 6-7K sebzésű kitörések vannak folyamatosan, ezek között kell navigálni 40 másodpercig. Ezt hívján Heigan táncnak. A szoba területe 4 szektorra osztható, 1es szektor ahol bejövünk és 4es ahol a kijárat fog megnyílni. Gyakorlatilag az 1es szektor fog először felrobbanni phase2 elején, így a 2es szektorra kell lefutni, majd 3 -> 4 -> 3 -> 2 -> 1 -> 2 -> 3 stb irányban futni. Gyakorlatilag mindig oda kell futni ahol épp eltűnt a zöld kitörés. A padló réseire ne álljatok soha, ott jön fel a szmötyi. Ha a tank lent bohóckodik a bossal akkor még a padló felforrása előtt le lehet futni az 1-es szektorra.
Képességei:
PHASE1
- Spell disruption: 20 yardra a boss közelében minden kasztidős spell 300%-kal lassul.
- Decrepit fever: disease, ami sebez meg maxhpt csökkent, leszedni izibe.
90 másodpercig tart.
PHASE2:
- Az emelvény területe elkezd 7500 DPSsel sebezni.
- A szoba többi területe pedig elkezd zöld lávakitöréseket produkálni.
40 másodpercig tart.
Taktika: Rendesen úgy kéne csinálni hogy phase1-ben mászkál vele a tank és a melee dps az emelvényen kívüli területen kerülgetve a kitöréseket - de a bosst be lehet úgy pozicionálni, hogy a platform egyik sarkában legyen, az átellenes sarokban meg a ranged/healer pont 20 yardon kívül lesz és kasztolhat.
Ami a csatában nehéz az a phase2. Ott akkor az emelvényről azonnal le kell futni mert 7500 DPS nem túl kellemes élmény. Odalent viszont 6-7K sebzésű kitörések vannak folyamatosan, ezek között kell navigálni 40 másodpercig. Ezt hívján Heigan táncnak. A szoba területe 4 szektorra osztható, 1es szektor ahol bejövünk és 4es ahol a kijárat fog megnyílni. Gyakorlatilag az 1es szektor fog először felrobbanni phase2 elején, így a 2es szektorra kell lefutni, majd 3 -> 4 -> 3 -> 2 -> 1 -> 2 -> 3 stb irányban futni. Gyakorlatilag mindig oda kell futni ahol épp eltűnt a zöld kitörés. A padló réseire ne álljatok soha, ott jön fel a szmötyi. Ha a tank lent bohóckodik a bossal akkor még a padló felforrása előtt le lehet futni az 1-es szektorra.
Loatheb:
Képességei:
- Necrotic aura: 20 másodpercenként kasztolja, 17 másodpercre minden heallel szemben immunissá teszi a raidet.
Képességei:
- Necrotic aura: 20 másodpercenként kasztolja, 17 másodpercre minden heallel szemben immunissá teszi a raidet.
- Deathbloom: 30 másodpercenként az egész raidre tesz egy kis dotot, ami kb egy fordított lifebloom. Nem dispelelhető. Teljes sebzése 2400.
- Inevitable doom: 30 másodpercenként 4K shadow sebzés az egész raidre. 5 perccel pull után 15 secenként kezdi használni, ez egy soft enrage.
- Fungal creep: +50% crit esély, -100% okozott threat 90 másodpercig. Ezt a debuffot a játékosok a 30 másodpercenként idézett spórák megölésével kapják meg. A spóra halála környékén levő embereken érvényesül a debuff. Max 5 ember, 10 yardon belül.
Taktika:
Minél hamarabb minden DPS vegye fel a spore buffot és ha lejár, vegye fel újra. Healelni végig lehet, csak a necrotic aura hatása alatt befejezett healekre a célpont immunis lesz. Így pl 2 másodperccel a necrotic lejárása előtt elkezdesz egy 2.5ös healt akkor az pont be fog érni az aura megszűnése után és befér még egy 2.5ös heal. Hotokat használni nincs értelme, nagy lassú healekkel vagy aoe healekkel érdemes operálni. A tankra elég másfél-két healer. Az egész a heal szervezéséről szól, illetve a magas DPSről. Mivel itt az aoe sebzés shadow alapú, elvileg shadow elnyelő potikat lehet használni.
- Inevitable doom: 30 másodpercenként 4K shadow sebzés az egész raidre. 5 perccel pull után 15 secenként kezdi használni, ez egy soft enrage.
- Fungal creep: +50% crit esély, -100% okozott threat 90 másodpercig. Ezt a debuffot a játékosok a 30 másodpercenként idézett spórák megölésével kapják meg. A spóra halála környékén levő embereken érvényesül a debuff. Max 5 ember, 10 yardon belül.
Taktika:
Minél hamarabb minden DPS vegye fel a spore buffot és ha lejár, vegye fel újra. Healelni végig lehet, csak a necrotic aura hatása alatt befejezett healekre a célpont immunis lesz. Így pl 2 másodperccel a necrotic lejárása előtt elkezdesz egy 2.5ös healt akkor az pont be fog érni az aura megszűnése után és befér még egy 2.5ös heal. Hotokat használni nincs értelme, nagy lassú healekkel vagy aoe healekkel érdemes operálni. A tankra elég másfél-két healer. Az egész a heal szervezéséről szól, illetve a magas DPSről. Mivel itt az aoe sebzés shadow alapú, elvileg shadow elnyelő potikat lehet használni.
The Construct Quarter
Patchwerk:
Különösebb taktika nincs. A tank forgassa el a raidtől, meele hátát üti. Ennek ellenére szép sebzést fognak kapni. 5 percen belül le kell ölni.
Grobbulus:
Képességei:
- méregtócsa: durván 15 másodpercenként maga alá fingik egy méregtócsát ami 2000 DPSsel sebez és egyre terjed, kb 1 percig, majd elenyészik.
- slime spray: 6-7K sebzés frontálisan a boss előtt mindenkire. Ha ez nem volna elég ok arra, hogy senki ne álljon elé és ne legyen a raid felé fordítva, akkor még az is idetartozik, hogy akit a spray megüt abból egy fallout slime nevű add spawnol.
- mutating injection (disease): random emberre lövi 20 secenként, később egyre gyakrabban. Az áldozat 10 másodperc múlva VAGY ha leszedik a diseaset, 8Kt sebezve "felrobban" és hagy maga alatt egy ugyanolyan táguló 2K dps méregtócsát, amit a boss is hagy maga alatt.
- berserk: 6 perc után a boss 1000%-kal durvábbakat üt és kivégzi a raidet.
Taktika:
Ranged és healerek középtájt állnak. A maintank a terem falai mentén körbe-körbe járkál a bossal folyamatosan. Amikor méregtócsát köp a boss, akkor kell vele hátrálni egy kb 10 méternyit, hogy némi tágulás után is legyen elég sok hely a 2 legfrissebb tócsa közt.
Aki mutating injectiont kap, az azonnal kifut a boss MÖGÉ egy szabad helyre két méregtócsa közé és ott rakja le a saját tócsáját. Heal kell majd rá, a tócsa lerakása után azonnal vissza kell futni a raidbe. Ne a boss ELÉ rakjuk a tócsát mert akkor jól kitolunk a tankkal meg a meleevel, akiknek ezen át kell majd haladni vagy ki kell kerülni ugye.
Az injection disease, NEM SZABAD leszedni, mert akkor azonnal kisül, sanszos hogy még a célpont nem hagyta el a raidet és jól megszopatjuk ezzel egymást.
A slime sprayből spawnoló fallout slime-okat az offtank felveszi és a dps azonnal átvált rá. A slime is aoeban mérget sebez, ezért a melee dps végig a bosson van, csak a ranged kezeli a slimeokat. Az offtank szintén körben megy a maintank után, csak 1 kicsivel bentebb a terem közepe felé - úgy, hogy a boss méregtócsáiban már ne álljon, de az addok tócsáit se kapja meg a ranged/heal szekció. Ha ő kapna injectiont akkor ugyanúgy próbáljon meg a terem legszélén pukkanni és aztán visszamenni a "belső sávra".
Képességei:
- méregtócsa: durván 15 másodpercenként maga alá fingik egy méregtócsát ami 2000 DPSsel sebez és egyre terjed, kb 1 percig, majd elenyészik.
- slime spray: 6-7K sebzés frontálisan a boss előtt mindenkire. Ha ez nem volna elég ok arra, hogy senki ne álljon elé és ne legyen a raid felé fordítva, akkor még az is idetartozik, hogy akit a spray megüt abból egy fallout slime nevű add spawnol.
- mutating injection (disease): random emberre lövi 20 secenként, később egyre gyakrabban. Az áldozat 10 másodperc múlva VAGY ha leszedik a diseaset, 8Kt sebezve "felrobban" és hagy maga alatt egy ugyanolyan táguló 2K dps méregtócsát, amit a boss is hagy maga alatt.
- berserk: 6 perc után a boss 1000%-kal durvábbakat üt és kivégzi a raidet.
Taktika:
Ranged és healerek középtájt állnak. A maintank a terem falai mentén körbe-körbe járkál a bossal folyamatosan. Amikor méregtócsát köp a boss, akkor kell vele hátrálni egy kb 10 méternyit, hogy némi tágulás után is legyen elég sok hely a 2 legfrissebb tócsa közt.
Aki mutating injectiont kap, az azonnal kifut a boss MÖGÉ egy szabad helyre két méregtócsa közé és ott rakja le a saját tócsáját. Heal kell majd rá, a tócsa lerakása után azonnal vissza kell futni a raidbe. Ne a boss ELÉ rakjuk a tócsát mert akkor jól kitolunk a tankkal meg a meleevel, akiknek ezen át kell majd haladni vagy ki kell kerülni ugye.
Az injection disease, NEM SZABAD leszedni, mert akkor azonnal kisül, sanszos hogy még a célpont nem hagyta el a raidet és jól megszopatjuk ezzel egymást.
A slime sprayből spawnoló fallout slime-okat az offtank felveszi és a dps azonnal átvált rá. A slime is aoeban mérget sebez, ezért a melee dps végig a bosson van, csak a ranged kezeli a slimeokat. Az offtank szintén körben megy a maintank után, csak 1 kicsivel bentebb a terem közepe felé - úgy, hogy a boss méregtócsáiban már ne álljon, de az addok tócsáit se kapja meg a ranged/heal szekció. Ha ő kapna injectiont akkor ugyanúgy próbáljon meg a terem legszélén pukkanni és aztán visszamenni a "belső sávra".
Gluth:
Képességek
- mortal wound: egy nagyobb instant ütés, ami feltesz egy debuffot: -10% healing taken, stackelődik 10-ig. 15 másodperc időtartam.
- enrage: 8 másodpercig 25%kal gyorsabban és nagyobbakat üt. Tranq shot vagy anesthetic poison leszedi.
- decimate: mindenki a maxhpja 5%ára esik vissza. Az esetlegesen bent levő zombik is. Kb 90 másodpercenként használja.
- devour zombie: egy közeli zombira rámozdul, megeszi és 5%-ot gyógyul.
- berserk: a negyedik decimate után szétszedi a raidet. Ez tehát durván 6 percet ad a kivégzésére.
Durván 10 másodpercenként spawnol 1 zombi chow nevű mob a szobába bejutásra használt cső alatt. Ezeknek a zombiknak 500K hpjuk van. A decimate rájuk is hat, ekkor 25K hpra esnek le. Stackelő debuffot raknak ami növeli a bekapott sebződést, ezért nem tankolhatók túl hatékonyan, kiteolni kell őket.
Taktika:
Maintank felveszi a bosst és elhúzza a csőtől átellenes oldali falhoz. A mortal wound miatt a tankok egymásról letauntolják durván 15 másodpercenként a bosst - követendő taktika, hogy az a tank akiről levették a bosst akkor veszi vissza, ha róla lejárt a mortal wound (15 sec). Ez némi kommunikációt igényel. így 10-20% heal csökkenés mellett lehet végig tankolni a bosst.
Az enrageket tranq shottal hunter, vagy anestheticcel rugó kezeli.
Decimate után az aktuális tankot igen gyorsan healelni kell, mielőtt a boss megeszi.
- mortal wound: egy nagyobb instant ütés, ami feltesz egy debuffot: -10% healing taken, stackelődik 10-ig. 15 másodperc időtartam.
- enrage: 8 másodpercig 25%kal gyorsabban és nagyobbakat üt. Tranq shot vagy anesthetic poison leszedi.
- decimate: mindenki a maxhpja 5%ára esik vissza. Az esetlegesen bent levő zombik is. Kb 90 másodpercenként használja.
- devour zombie: egy közeli zombira rámozdul, megeszi és 5%-ot gyógyul.
- berserk: a negyedik decimate után szétszedi a raidet. Ez tehát durván 6 percet ad a kivégzésére.
Durván 10 másodpercenként spawnol 1 zombi chow nevű mob a szobába bejutásra használt cső alatt. Ezeknek a zombiknak 500K hpjuk van. A decimate rájuk is hat, ekkor 25K hpra esnek le. Stackelő debuffot raknak ami növeli a bekapott sebződést, ezért nem tankolhatók túl hatékonyan, kiteolni kell őket.
Taktika:
Maintank felveszi a bosst és elhúzza a csőtől átellenes oldali falhoz. A mortal wound miatt a tankok egymásról letauntolják durván 15 másodpercenként a bosst - követendő taktika, hogy az a tank akiről levették a bosst akkor veszi vissza, ha róla lejárt a mortal wound (15 sec). Ez némi kommunikációt igényel. így 10-20% heal csökkenés mellett lehet végig tankolni a bosst.
Az enrageket tranq shottal hunter, vagy anestheticcel rugó kezeli.
Decimate után az aktuális tankot igen gyorsan healelni kell, mielőtt a boss megeszi.
A trükk a zombie chow addok kezelésében van: ezeket távol kell tartani a bosstól (különben felhealelik és az nemjó) és decimate alatt amikor lesebződtek, leölni őket. Főleg 10 fősben, ahol nincs mindenféle kaszt és spec, gondot okozhat a nagy mennyiségű zombi egyidejű kiteolása.
Mindenféle aoe lassítás és root szóba jöhet, akár az is hogy akármilyen pala conseccel aggrót tart a zombikon, közben hunter által rakott lassítócsapdán áthúzza őket.
Mindenféle aoe lassítás és root szóba jöhet, akár az is hogy akármilyen pala conseccel aggrót tart a zombikon, közben hunter által rakott lassítócsapdán áthúzza őket.
Gluthon a következő kite módszer jött be nekünk:
A heal és ranged egy pontba áll. Azért kell az egy pontba állás, hogy a zombik ne szóródjanak hanem egy pont felé menjenek amikor spawnolnak.
A hunter CDre nyomta a lassító csapdát, a pala pedig conseccel aggrót tartott a zombikon és
folyton áthúzta őket a lassítócsapdán, hogy folyamatosan lassulva maradjanak.
Amivel még sokaknak van sikere, az a warrior kiting: egy piercing howlra specelt warriorra van szükség aki thunderclappel aggrót tart és piercinget spamelgetve lassítva tartja őket, a frost trap itt is használható amúgy.
A heal és ranged egy pontba áll. Azért kell az egy pontba állás, hogy a zombik ne szóródjanak hanem egy pont felé menjenek amikor spawnolnak.
A hunter CDre nyomta a lassító csapdát, a pala pedig conseccel aggrót tartott a zombikon és
folyton áthúzta őket a lassítócsapdán, hogy folyamatosan lassulva maradjanak.
Amivel még sokaknak van sikere, az a warrior kiting: egy piercing howlra specelt warriorra van szükség aki thunderclappel aggrót tart és piercinget spamelgetve lassítva tartja őket, a frost trap itt is használható amúgy.
Thaddius:
A két addnak egyszerre kell meghalnia és nem szabad őket elmozdítani a platformjukról mert akkor kinyírja az egész raidet egy nagy áramütés.
Ha a két add egyszerre meghalt, Thaddius lassan életre kel. Le kell hozzá ugrani az addok platformjáról, ez egy kis ügyességi feladat.
- 15 másodpercenként 3 random emberre lightninget lő, durván 4K sebzés.
- Polarity shift: 30 másodpercenként random töltéssel ruházza fel a raid tagjait: mindenki pozitív vagy negatív lesz. Azonos töltésű emberek ha egymáshoz közel állnak, erősítik egymás sebzését. Ellentétes töltésűek 3500 DPSt tolnak egymásba.
- Ball lightning: ha senki nincs melee rangeben 20Ks lightningeket kezd dobálni az aggróelsőre. Ez nem fordulhat elő amíg él a tank.
- Berserk: 6 perc csata után rövidre zárja a témát.
Taktika:
Healerek és DPS elosztása a két addon, addok együttes megölése. Addokat ott tankoljuk ahol eleve állnak.
A DPSt úgy kell elosztani, hogy Feugenen ne legyen melee és kb azonos DPS jusson mindkettőre, az utolsó százalékokon össze kell hangolni a leölésüket. Mivel 5 DPS volt a csapatban, a 2 legjobb DPSt raktam az egyik addra és a 3 másikat a másikra. Mindemellett a jobbik singletarget healert raktam Stalagg healre és a másik 2 healert Feugenre (aoe miatt).
Így azért a 3 DPSes oldal jobban fogyott, néha kellett ott egy DPS STOP, de ez könnyen összehangolható addon nélkül is, a tankok cserélődésekor könnyen látni lehet, hogy van-e eltérés és mennyi, de menet közben is nyugodtan le lehet kommunikálni vagy ki lehet pillantani oldalra. Az addok kontrollált leölése nem okozhat gondot.
Ezután jól kivitelezett ugrás Thaddius platformjára. Pontosan kell ugrani mert bele lehet esni a szmötyibe, ami nemjó.
A negatív töltés az ajtóból nézve BAL oldalára menjen Thaddiusnak, a pozitív a jobb oldalára. A töltésváltozásokat AZONNAL le kell reagálni. Amikor valaki átmozog a túloldalra, a saját nézőpontja szerinti JOBB oldalon közlekedjen. A tanknak is át kell állnia a megfelelő oldalra mindig.
A teljes azonos töltésű oldal a tankra álljon amennyire lehet, hogy mindenki mindenkinek adja a töltetek által az extra kakaót.
A két addnak egyszerre kell meghalnia és nem szabad őket elmozdítani a platformjukról mert akkor kinyírja az egész raidet egy nagy áramütés.
Ha a két add egyszerre meghalt, Thaddius lassan életre kel. Le kell hozzá ugrani az addok platformjáról, ez egy kis ügyességi feladat.
- 15 másodpercenként 3 random emberre lightninget lő, durván 4K sebzés.
- Polarity shift: 30 másodpercenként random töltéssel ruházza fel a raid tagjait: mindenki pozitív vagy negatív lesz. Azonos töltésű emberek ha egymáshoz közel állnak, erősítik egymás sebzését. Ellentétes töltésűek 3500 DPSt tolnak egymásba.
- Ball lightning: ha senki nincs melee rangeben 20Ks lightningeket kezd dobálni az aggróelsőre. Ez nem fordulhat elő amíg él a tank.
- Berserk: 6 perc csata után rövidre zárja a témát.
Taktika:
Healerek és DPS elosztása a két addon, addok együttes megölése. Addokat ott tankoljuk ahol eleve állnak.
A DPSt úgy kell elosztani, hogy Feugenen ne legyen melee és kb azonos DPS jusson mindkettőre, az utolsó százalékokon össze kell hangolni a leölésüket. Mivel 5 DPS volt a csapatban, a 2 legjobb DPSt raktam az egyik addra és a 3 másikat a másikra. Mindemellett a jobbik singletarget healert raktam Stalagg healre és a másik 2 healert Feugenre (aoe miatt).
Így azért a 3 DPSes oldal jobban fogyott, néha kellett ott egy DPS STOP, de ez könnyen összehangolható addon nélkül is, a tankok cserélődésekor könnyen látni lehet, hogy van-e eltérés és mennyi, de menet közben is nyugodtan le lehet kommunikálni vagy ki lehet pillantani oldalra. Az addok kontrollált leölése nem okozhat gondot.
Ezután jól kivitelezett ugrás Thaddius platformjára. Pontosan kell ugrani mert bele lehet esni a szmötyibe, ami nemjó.
A negatív töltés az ajtóból nézve BAL oldalára menjen Thaddiusnak, a pozitív a jobb oldalára. A töltésváltozásokat AZONNAL le kell reagálni. Amikor valaki átmozog a túloldalra, a saját nézőpontja szerinti JOBB oldalon közlekedjen. A tanknak is át kell állnia a megfelelő oldalra mindig.
A teljes azonos töltésű oldal a tankra álljon amennyire lehet, hogy mindenki mindenkinek adja a töltetek által az extra kakaót.
The Military Quarter
Instructor Razuvious:
Nagyon könnyű boss. Két add van amit irányítani lehet, de ez már teljesen felesleges. Őket megfogja az offtank és kész. Közben a maintank és a dps a bosst öli. Ha a boss meghal az addok is meghalnak.
Heigan the Unclear:
Egyszerű boss sok taktikával. A lényeg az hogy mikor elkezdődik a harc boss fent áll és onnan lövi a raidet. Jönnek a mobok akiket ölni kell. Egy bizonyos idő után leteleportál a boss és akkor lehet ölni. Na itt van pár taktika:
1. Ha van DK, akkor lehúzza az elején és le lehet ütni minden nehézség nélkül.
2. Ha sok a ranged mindenki a kapu bal oldalára áll és a ranged lövi a bosst míg a meele a mobokat üti. Fontos hogy ne halljon meg a boss mielőtt le nem jött mert nem lesz lootja.
3. Ha kevés a ranged 5 ember átmegy a kapu jobb oldalára és 5 marad baloldalt. Ha lejön a boss a kapun többször is átteleportál, ekkor lehet ölni. Kb. 20%-nál kinyílik a kapu és mindenki ütheti őt.
The Four Horseman
Egyszerűsített kis taktikámban először egy gyors áttekintés, hogy kik az ellenfeleink:
Lady Blameaux:
- pullkor a bal felső sarokba fut (ajtóból nézve)
- shadow boltokat kasztol a legközelebbi játékosra. Reflectelhető.
- void zoneokat idéz maga körül, ezekből ki kell állni gyorsan
Sir Zeliek:
- pullkor a jobb felső sarokba fut (ajtóból nézve)
- holy boltot és wrathot kasztol a legközelebbi játékosra. Reflectelhető.
Thane Kor'Thazz:
- pullkor a bal alsó sarokba fut (ajtóból nézve)
- ~15K összsebzésű meteor. Saját magára lövi, a körülötte állókon eloszlik a sebzés.
- fizikailag ütöget, rendes tankkal tankolandó.
Baron Rivendare:
- pullkor a jobb alsó sarokba fut (ajtóból nézve)
- shadow dotot tesz a tankra és van egy kis shadow aurája is, mint azt Stratholmeban láttuk tőle.
- fizikailag ütöget, rendes tankkal tankolandó.
Lady Blameaux:
- pullkor a bal felső sarokba fut (ajtóból nézve)
- shadow boltokat kasztol a legközelebbi játékosra. Reflectelhető.
- void zoneokat idéz maga körül, ezekből ki kell állni gyorsan
Sir Zeliek:
- pullkor a jobb felső sarokba fut (ajtóból nézve)
- holy boltot és wrathot kasztol a legközelebbi játékosra. Reflectelhető.
Thane Kor'Thazz:
- pullkor a bal alsó sarokba fut (ajtóból nézve)
- ~15K összsebzésű meteor. Saját magára lövi, a körülötte állókon eloszlik a sebzés.
- fizikailag ütöget, rendes tankkal tankolandó.
Baron Rivendare:
- pullkor a jobb alsó sarokba fut (ajtóból nézve)
- shadow dotot tesz a tankra és van egy kis shadow aurája is, mint azt Stratholmeban láttuk tőle.
- fizikailag ütöget, rendes tankkal tankolandó.
MINDEGYIK bossnak van egy egy úgynevezett MARK képessége, ami egy stackelődő debuff. 20 másodpercig tart és amíg a boss közelében vagy (45 yard!), folyamatosan megújul és időnként stackel: minden stack felrakásakor egyre nagyobbat sebez. Minden bossnak megvan a saját markja és a mark csak akkor sebez amikor (45 yardon belül) újabb stack kerül fel. A mark sebzése az első 3-4 stacken még nem vészes, de 5től kezdve már 5 számjegyűt sebez, ekkor már nem akarunk a közelében lenni. Ha azt akarjuk, hogy a mark ne sebezzen tovább, huzamosabb ideig 45 yardnál messzebb kell lenni, mint a markhoz tartozó boss. (Rivendare => Mark of Rivenare és így tovább)
Elég egyszerűen kilogikázható, hogy a markok miatt senki semelyik boss közelében nem tölthet el huzamosabb időt, mert nem lehet majd kihealelni.
A taktika tehát ennek mentén készül. Ami nálunk bevált az a következő volt:
Elég egyszerűen kilogikázható, hogy a markok miatt senki semelyik boss közelében nem tölthet el huzamosabb időt, mert nem lehet majd kihealelni.
A taktika tehát ennek mentén készül. Ami nálunk bevált az a következő volt:
1) mivel a boss aggro range nem nagy, nyugodtan előre beállhat mindenki oda, ahol dolga van a csata elején. Tank1 elmegy bal alsó sarokba, Tank2 + 1 healer jobb alsóra. Egy ranged DPS (lehetőleg a legalacsonyabb DPS, vagy a legértelmesebbik - ami ugye ritkán ugyanaz, na mindegy :D) és egy healer elmegy hátra. Mindenki más Tank1-gyel tart.
Tank1: Korthazzt fogja tankolni és ez lesz az első amit a DPS is gyepál.
Tank2: Rivendaret fogja tankolni.
A terem hátulsó részében a ranged DPS és a healer tankolja a két kaszter addot, Zelieket és a Ladyt. Egyszerűen az egyikük a Ladyhez, a másikuk Zeliekhez áll közel, healelik egymást/magukat és kiállnak a void zónákból amíg az első két add a kapunál meghal. 3 vagy 4 marknál helyet cserélnek, ezzel az aggró is átadódik. Ezt ők kommunikálják le szépen egymással folyamatosan. Ők külön egységet alkotnak, a többieknek nem kell foglalkozni azzal hogy ők mit tesznek.
2) Tank1 és csoportja mindig együtt mozog a meteor sebzéselosztása miatt. 3 marknál Tank1 és Tank2 (illetve csapataik) találkoznak a kapu előtt és áttauntolják egymás lovasát, majd visszamennek a saját sarkukba a csapatukkal együtt. Azaz Tank1 és Tank2 mobot cserél (hogy másik mark stackelődjön és az előzőleg felgyűlt mark leessen, ne sebezzen többet), a csapat marad a tankokkal és a tankok is ugyanabba a sarokba húzódnak vissza ahova eredetileg álltak. Igen, ekkor a DPS az első csere után Korthazz helyett Rivendaret fogja ütni. Nem baj az. Következő 3-4 marknál ismét visszacsere és ismét Korthazzra megy a DPS. Ha már 20-30% körül van a DPSelt add, érdemes kivárni akár az 5 markot is, még nem fog belehalni senki.
Ha Korthazz meghalt, a tankja átveszi Rivendaret és a felszabaduló tank elmegy hátra tankolni Zelieket vagy Ladyt, esetleg megáll az emelvény közepén és kimegy kávét főzni, nem annyira lényeges :) A DPS ledarálja Rivendaret. Ha esetleg nem sikerülne 5 markig ledarálni, akkor szólni kell a kávét főző tanknak, hogy mégis jöjjön már kicsit vissza és vegye át, amíg a DPS kimegy a terem közepére megvárni hogy leessen róla a Rivendare mark. (És utána már mindeképp le fog menni Rivendare)
3) Ha a két melee add meghalt, maradt 2 kaszter add hátul. Itt a mobok nem mozgathatók így csak az emberek cserélődnek rajtuk, egyszerűen annyit kell csinálni hogy valamelyikre rámegy az összes DPS, aztán ha van 3 mark mindenkin akkor átmegy az egész a másik mobra. Persze egyvalaki mindig maradjon aki testközelségével tankolja az addokat. Ha nincs senki se közel, akkor az egész termet szétblasztolják ezek a marhák, figyelni kell.
Tank1: Korthazzt fogja tankolni és ez lesz az első amit a DPS is gyepál.
Tank2: Rivendaret fogja tankolni.
A terem hátulsó részében a ranged DPS és a healer tankolja a két kaszter addot, Zelieket és a Ladyt. Egyszerűen az egyikük a Ladyhez, a másikuk Zeliekhez áll közel, healelik egymást/magukat és kiállnak a void zónákból amíg az első két add a kapunál meghal. 3 vagy 4 marknál helyet cserélnek, ezzel az aggró is átadódik. Ezt ők kommunikálják le szépen egymással folyamatosan. Ők külön egységet alkotnak, a többieknek nem kell foglalkozni azzal hogy ők mit tesznek.
2) Tank1 és csoportja mindig együtt mozog a meteor sebzéselosztása miatt. 3 marknál Tank1 és Tank2 (illetve csapataik) találkoznak a kapu előtt és áttauntolják egymás lovasát, majd visszamennek a saját sarkukba a csapatukkal együtt. Azaz Tank1 és Tank2 mobot cserél (hogy másik mark stackelődjön és az előzőleg felgyűlt mark leessen, ne sebezzen többet), a csapat marad a tankokkal és a tankok is ugyanabba a sarokba húzódnak vissza ahova eredetileg álltak. Igen, ekkor a DPS az első csere után Korthazz helyett Rivendaret fogja ütni. Nem baj az. Következő 3-4 marknál ismét visszacsere és ismét Korthazzra megy a DPS. Ha már 20-30% körül van a DPSelt add, érdemes kivárni akár az 5 markot is, még nem fog belehalni senki.
Ha Korthazz meghalt, a tankja átveszi Rivendaret és a felszabaduló tank elmegy hátra tankolni Zelieket vagy Ladyt, esetleg megáll az emelvény közepén és kimegy kávét főzni, nem annyira lényeges :) A DPS ledarálja Rivendaret. Ha esetleg nem sikerülne 5 markig ledarálni, akkor szólni kell a kávét főző tanknak, hogy mégis jöjjön már kicsit vissza és vegye át, amíg a DPS kimegy a terem közepére megvárni hogy leessen róla a Rivendare mark. (És utána már mindeképp le fog menni Rivendare)
3) Ha a két melee add meghalt, maradt 2 kaszter add hátul. Itt a mobok nem mozgathatók így csak az emberek cserélődnek rajtuk, egyszerűen annyit kell csinálni hogy valamelyikre rámegy az összes DPS, aztán ha van 3 mark mindenkin akkor átmegy az egész a másik mobra. Persze egyvalaki mindig maradjon aki testközelségével tankolja az addokat. Ha nincs senki se közel, akkor az egész termet szétblasztolják ezek a marhák, figyelni kell.
Elvileg van valami enrage timer is, 100 mark után. Nem tudom hogy 100 összesen feltett mark, vagy hogy van, de nem fogjuk elérni remélhetőleg.
Lehet variálni is, lehet mást ölni, lehet egyszerre több bosst ölni, halál mindegy, nekünk ez vált be és ez talán a legegyszerűbb amit leírtam.
Lehet variálni is, lehet mást ölni, lehet egyszerre több bosst ölni, halál mindegy, nekünk ez vált be és ez talán a legegyszerűbb amit leírtam.
Röviden tömören: ha 3nál több mark van rajtad és annak a bossnak a közelében állsz akinek a markja rajtad van, akkor rossz helyen állsz, menj át a másikhoz, vagy hozass a tankokkal másik bosst. Az egész egy 4 szereplős tank&spank, ami a markokkal meg van bolondítva, hogy ne lehessen sokáig egy szereplő közelében se senki. Ez a logikája.
The Arachnid Quarter
Anub'Rekhan
Az offtank a szemközti ajtóban fogja a pókokat amik jönnek. A bosst a maintank valamelyik oldalban fogja. Egyetlen nehézség amikor lótust kasztol a boss. Ekkor a közeléből a maintank el kell futni. (Melee ekkor jó ha üti a mobokat és ranged lőheti tovább de ez nem létfontosságú.) Mikor végez lehet visszarohanni és ölni tovább.
Grand Widow Faerlina
Van négy mob és a boss. Offtanknak a mobokat el kell húznia a bosstól, mert ezeket megszabott időpontban kell leölni. Ennek ellenére bevallom nálunk hiába mondtam el ezt köröbelül negyed perc alatt meghalt mind a négy, de nem történt semmi simán lement a boss midnig.
Maexxna
A maintank elforgatja a raidtől és meele hátát üti. Két fontosabb képessége van. Egyrész hálót dob egy játékosra, aki így semmit nem tud csinálni. Erre figyeljünk és verjük szét róla a hálót minél hamarabb. Másik képessége hogy egy olyan átkot oszt, ami a tulajdonosán a healt redukálja 95%-al. Ez halálos lehet, tehát aki le tudja szedni (pl.: sámán) azonnal tegye is meg.
Frostwyrm Lair
Sapphiron
Egy kék pici lyukban kezdünk. Sapphiron harcnál mindig egy dologra kell végig figyelni: fél percenként felrepül ekkor minél gyorsabban vissza kell rohanni a lyukba. Frostboltot köp ilyenkor és akit eltalál az befagy, rá gyorsan kell healelni. Ráadásul mielőtt lejönne egy olyan térsebzést ad ki magából, ami minden kint tartózkodót megöl. Amikor éppen lent van és dps-eljük, akkor jégesőt hullajt. Ebből mindenképen ki kell állni, ezért nagyon fontos hogy a tank a megfelelő helyen tankolja. Ezekre kell végig figyelni és jó sok idő után ha nem szúrunk el valamit meg is hal. Mivel a sebzés nagyja frost, ha van pala a frost resi aurát rakja fel.
Kel'Thuzad
A harc akkor kezdődik, amikor valaki beleáll a helység közepén lévő kék körbe. Figyeljünk, hogy ekkor mindenki a kör közelében legyen, mert aki nagyon távol van azonnal meghal. Először rengeteg mob jön majd. A kis csontvázakat mindenki üsse, mert ha beérnek mindenkin sebeznek az átkaik. A nagy fehér mobokat a meele üti, és a repülő boszorkányokat a ranged szedi le. Egy idő után jön a boss is ekkor először le kell szedni a maradék mobokat, majd kezdődhet a harc nagyja. Kel’Thuzad legfontosabb képessége a befagyasztás. Nagy mennyiségű sebzést kap a befagyasztott, ráadásul egyszerre több embert is fagyaszthat. Ennek kivédésére szolgál: a ranged dps és a heal 10 yard távolságot tartsanak egymástól és a meeletől is, heal mindig figyelje ki hal meg, tank elől tankolja és a meele egy pontból a hátát üsse. Másik képessége a frostbolt. Ez 10-esben kevésbé jelentős és kevésbé akadályozható is meg, de 25-ösben érdemes 2 embert (rugó v. wari) arra állítani, hogy ezt szakítsa. Majd jönnek addok is, ezeket vagy a tank fogja, vagy az offtank szedi. Őket ne dps-eljük, úgyis több jön mint amennyit meg tudunk ölni.
A bejegyzés trackback címe:
https://hunternet.blog.hu/api/trackback/id/tr922722395
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Utolsó kommentek