Hogyan is nézzen ki a pve talent, gear?
2011.02.24. 18:24
Na itt az első bejegyzés. Amit itt megtaláltok az elsősorban nem tőlem származik. Az eredeti leírás innen van: http://wow-hunter.blog.hu/. A szöveg gyakran ugyanaz, de sokszor átrendeztem, hozzáírtam, töröltem. Még az írás stíluson (E/1) sem nagyon változtattam hiszen már saját tapasztalatból is jól ismerem az itt leírtakat. Az író leírása kicsit más hiszen ő kifejezetten PVE hunter volt két talenttel, stb. Tehát akit ez nem elégít ki megpróbálhatja azt is kibogarászgatni, de nekem rengeteg időmbe került és szerintem itt eléggé jól össze van foglalva :D
Talent
A jelenlegi állás szerint PvE-ben az MM és az SV a leghasználhatóbb, a BM messze a leggyengébb közülük. MM magasabb gear után érdemesebb (Ulduar után) használni. SV viszont akkor jobb ha kevesebb a mana (5 vagy 10 fő).
MM | SV | |
jó | Nagyobb geartól nagyobb dps, egyszerű használat, +10% AP (talentolva). | Elég mana, kis HP-ra is, mozgás is lehet, manatöltés (talentolva) |
rossz | Mana-igényesebb, kisebb HP ellen gyengébb, kevés mozgás. | Bonyolultabb, magasabb geartól jobban lemarad. |
Miután ezt megnézi az ember elkezd gonolkodni hogy mit is válasszon. Nekem a végső két ok ami alapján az MM-et választottam: 1. nagyobb geartól jobb, 2. bossra alkalmasabb mint az SV. Ami meg az Ulduár utáni geart illeti nem kell félni mert mostmár dungeonból triumph esik amiből jobb geart lehet venni vendornál.
Tehát az MM talentem:
Az elvem hogy egyszerre egy mobra/bossra koncentrálok, így inkább azokaz választom, amik ennek a menetét segítik elő. Természetesen amennyi hunter annyi elgondolás ez csak egy segítség a jó dps-hez más talent is használható. A leírásban többször is MM-hez találsz meg dolgokat, de ettől eltérve is használni tudod az itt elhangzottakat. Íme a talentem:
MM
Fucused Aim (lsd lent)
Lethal Shots 5/5
Careful Aim 3/3
Improved Hunter’s Mark 3/3
Mortal Shots 5/5
Aimed Shot 1/1
Rapid Killing 2/2
Cocussive Barrege 2/2
Readiness 1/1
Combat Expereience 2/2
Ranged Weapon Specialization 3/3
Piercing Shots 3/3
Trueshot Aura 1/1
Master Marksman 5/5
Wild Quier 3/3
Silencing Shot 1/1
Improved Steady Shot 3/3
Marked for Death 5/5
Chimera Shot 1/1
SV
Hawk Eye 3/3
BM
Improved Aspect of the Hawk 5/5
Edurace Training 5/5
Aspect Mastery 1/1
Nagyjából ez az alap. Ami változtathatja ezt azok a következő tényezők:
- megvan-e a 8% hit gear-ből és enchantokból? (Gem-eket ne számold, hacsak nem JC vagy.)(További magyarázat lejjebb.)
Ha nincs, akkor a Focused Aim-re mindenképpen rakj annyi pontot, amennyivel eléred a 8%-ot. (Minden egyes pont 1%-ot, azaz 32 hit rating-et jelent.)
Glyph-ek:
MM-ként a major glyph-jeink a következők legyenek: Serpent Sting, Steady Shot, Kill shot.
A Kill shot a legerősebb lövésünk, add-os harcokban pláne sokat számít, kisebb CD mindig jó neki. Mivel a Serpent sting a harc első másodpercétől rajta van a célontunkon, ezért a Steady shot glyph hatását végig érezhetjük. (3.2 elött bugos volt, mára javították.) És itt jön a Serpent Sting glyph. Sokan kérdezik, hogy miért is jó ez, mivel a Chimera Shot-tal 10 secenként újra felrakjuk a Serpent Sting-et, tehát semmit nem érünk, hogy tovább lenne fennt. Viszont érdemes megnézni a Chimera Shot leírását: Van egy alap sebzés, és mellé egy Nature alapú sebzés, ami megegyezik a Serpent Stingünk TELJES IDŐTARTAMÁRA vett sebzésével. Mivel a glyph a 15 sec-es, 5-öt tickelő SS-ből csinál 21 sec-es-t, ami 7-et tickel, így annak s ebzése megnő 40%-kal, így a Chimera Shot nature sebzése is nő 40%-kal.
Minor glyph-eknek Feign Death, Revive pet, Mend pet-et érdemes berakni.
Hit
Mi is a hit?
A hit mutatja meg, hogy mekkora eséllyel találjuk el a célpontunkat. Egy veled egyszintű célpontot 5% eséllyel NEM találsz el, tehát a hited 95%.
Tehát 80-as szintűként egy másik 80 ellen 5% hitre van szükséged, hogy soha nem miss-elj. Egy 82-es HC dungeon boss ellen 6% hit-re, egy raidboss ellen (amik 83-as szintűek) 8% hit-re.
Hogy miért fontos a hit?
Lehet akármekkora az AP-d/Crit-ed/ArP-d, ha nem találod el a célpontot, nem ér semmit, így tehát minden egyes hit rating a cap-ig (100%-ig) az összes egyéb statod értékét növeli.
(Arról nem is beszélve, hogy 3.2 óta a peted a hited után expertise-ot is kap, azaz ő is kevesebbet fog miss-elni.)
Hogy számoljuk a hitet?
Hitet a következő formában szerezhetünk:
- hit rating: Focused Aim (talent), Heroic Presence (draenei racial)
- hit %: gear, gem, flask/elixir és kaja
(Fontos, a karakterlapon nem látszik a Focused Aim talentből szerzett hit és a Heroic Presence (draenei racial) sem!)
80-as szintűként: 1 hit % = 32,78 hit rating
Tehát ha nincs hited sem draenei racialból, sem talentból, akkor 263 hit rating-et kell elérned, hogy ne miss-elj raidboss-okon.
Miért rossz, ha misselsz?
Azonkivül, hogy csökken a DPS-ed, jöhet rosszabbkor is egy miss. Például ha egy Tranquilizing Shot nem talál be, annak kellemetlenebb következményei is lehetnek (pl. wipe), de kite-olás közben egy mellément Concussive Shot is kellemetlen dolgokat jelent.
Tehát a lényeg:
Raiderként legyen meg buffokkal, talenttel együtt a 8% hited. (Értelemszerűen szintezés közben ez nem fontos, sőt, amennyiben csak HC dungeon-öket jársz, úgy a 6% az elérendő szint.)
Agi vagy AP
Agility
1 Agility ad nekünk 1 Attack Power-t, és 0,012 crit%-ot.
Az Agility-nek nincs felső határa (szaknyelvvel szólva hardcap-je), nincs olyan, hogy túl sok lenne belőle.
(1 kivétel, ha valaki eléri a 100% critet, akkor a crit része kárba veszik, de ezt elérni, jelenleg, tartósan nem lehet.)
Tehát az Agility révén nagyobbat lövünk, és nagyobb eséllye lövünk kritikus sebzést.
Armor Penetration
Az Armor Penetrarion (rövidítve ArP) a célpontunk páncélját csökkenti, ami meg a mi lövéseink erejét növeli, így végeredményét tekintve a lövéseink erejét növeli.
Specialitása, hogy van egy maximum értéke (jelenlegi 1400 ArP), ami fölött az értéke nullává válik, tehát efölé nem érdemes menni.
Másik speciálitása, hogy exponenciálisan skálázódik. Hogy mit is jelent ez?
Hogy minnél több van belőle, annál több DPS-t jelent 1 egységnyi növekedés belőle.
Például, ha van 1000 ArP-nk és szerzünk még 20-at, az jóval több DPS-t jelent, mintha 400 ArP-nk lenne és ahhoz szereznénk még 20-at.
Ebből kifolyólag az ArP-re nem érdemes részlegesen áttérni. (Tehát nem éri meg fele Agi-fele ArP-ra gemelni.)
Hogy is van ez az armor dolog?
A kőkemény matektól most megkíméllek benneteket, csak a logikáját értsétek meg. :)
Bármilyen ellenség armorjából a major és minor armor debuff-ok (Sunder Armor, Faerie Fire, stb.) révén figyelmen kivül hagyunk pár %-ot, ez idáig rendben van. (RP-s értelmben ezek segítségével leljük meg a páncélon a réseket.)
A fennmaradó részt befolyásolja az ArP, RP-s értelemben "átlőjjük" a maradék páncélt.
Az ArP hard cap-et nem befolyásolja, hogy van-e major/minor armor debuff, az mindig 1400 marad, tehát raidsetup-tól függetlenül ez az elérendő célod.
És akkor most melyikre is gemeljek?
Egyszerű: Ha el tudod érni az 1000-1100 ArP-t gemekkel/kajával/elixirrel, akkor érdemes ArP-re gemelni.
Ezen a szinten ArP többet ér már MM talenten, mint az Agility.
És mi változik az ArP-re gemeléssel?
A fizikai sebzéseid (Auto Shot, Aimed Shot, Chimera Shot) többet fognak sebezni, a nature (serpent Sting, Chimera Shot-nak a Serpent Sting-es része) és Arcane (Arcane Shot, Volley) sebzéseid kevesebbet.
Játékban ez gyakorlatilag semmi változást nem jelent, ugyanaz marad a shot-prioritásod.
Ha esetleg 400 ArP környékén nem vetted volna még ki az Arcane shot-ot a rotációdból, akkor most mindenképp tedd meg, és a talent-pontjaidat is vedd el az Imp. Arcane Shot-ról ha esetleg raktál volna rá.
Hogyan is stackeljem az ArP-t?
Egyszerű: gemekkel (lásd: http://wow-hunter.blog.hu/2010/03/23/gemek_enchantok), food buff-okkal és elixir-ekkel (lásd: http://wow-hunter.blog.hu/2010/04/05/felkeszules_raid_re)
Ne feledd, a hard cap 1400. Ha elérted, onnantól már nem ad neked semmit, így 1400 ArP felett újra Agi-s gemek jönnek előtérbe.
Gear
Stat-ok
Amilyen stat-okat gear-cserénél figyelembe kell venni: Hit, ArP, Agility, Crit, Intellect, Haste, AP
Ezek a statok számítanak nekünk, méghozzá ebben a sorrendben.
Hit: a legfontosabb, minden körülmények között legyen meg 8%. Ha gear-ből nincs meg, Focused Aim talentre tegyél. Ha úgy sem, enchant-oltass (Precision kesztyűre pl., Icewalker cipőre). Ha így sem, akkor jönnek a hites gemek.
Armor Penetration: Ha el tudod érni az 1000-es szintet ArP-vel, akkor érdemes rágyúrni, ilyenkor az ArP többet ér már MM talenten, mint az Agility. Az ArP exponenciálisan skálázódik, azaz minnél több van belőle, annál nagyobb upgrade még 1 belőle, egészen az 1400-as csúcsig (hard cap), amin túl már semmit nem ér. Tehát ha ArP-ra mész, akkor nem éri meg fele gemeket kicserélni, másik felét Agi-n hagyni, mert rosszabb lesz a végeredmény, mint valamelyikhez ragaszkodtál volna.
Agility: AP-t és Critet ad, szeretjük.
Crit: Kritikus sebzés esélyét növeli, jól jön.
Intellect: Növeli a manánkat (kevésbé fogyunk ki), és a Careful Aim talenttel minden egyes Intellect után 1 AP-t kapunk.
AP: növekszik a sebzésünk, ami sosem rossz.
Haste: gyorsabban lövünk Auto és Steady shotot. A semminél jobb, de nem priorításos.
Tehát a lista így néz ki ArP-re gyúrva:
Hit > ArP > Agi > Crit > Int/AP/Haste
Ha nem ArP-re gemelsz, akkor az ArP csak Agility mögé fér be.
Fontos: Az ArP SV talenten kevesebbet ér, ott Agility jóval tovább lesz mindig az erősebb, így ha elsősorban SV-ként játszol, akkor nem érdemes ArP-ra menned, maradj Agility-re gemelve, amíg el nem tudsz érni olyan 1200+ ArP-t, onnantól SV-ként is ArP kezd jobb lenni.
Lövedékek és settitemek
Egy hunter nem lehet meg lövedékek nélkül, ezek 2 tipusba sorolhatók nyilak (bow, crowwbow) és töltények (gun).
Nyíl: Iceblade Arrow > Saronite Razorheads > Terrorshaft Arrow
Töltények: Shatter Rounds > Mammoth Cutters > Frostbite Bullets
A legerősebb lövedékek egyáltalán nem drágák, amennyiben te magad veszed a mats-ot, és te crafoltatod le őket. Higyjétek el, megéri.
Amennyiben kevés pénzed van, használj 2 fajta lövedéket, az epiket raid-re, más helyre olcsóbbat.
Ami az item-választásainkat befolyásolhatja a stat-okon kivül, azok a procc-ok, bónuszok a szettitemekből. Ezért nem érdemes egyből felrakni egy új settitemet, meg kell várni mire min 2 lesz vagy még több.
Gemek, enchantok
Ha kevés a pénzed használj sima, kék gemeket (a megfelelő statokkal), rakjál 8 all stat-ot chestre 10 helyett, rakják 110AP helyett 85 AP-t a fegyveredre inkább. A kevesebb, de hunter-szempontból jó enchantok azt mutatják, hogy tudod, hogy mit csinálsz, de nincs pénzed. (Vagy még alacsony szintű a gear-ed, és nem akarsz egy 200 ilvl-es fegyverre 300g-t költeni. :)) Ha van pénzed, de mégsem rakatod fel a legjobbakat, az azt mutatja, hogy nem veszed komolyan, az meg szintén nem ajánlólevél. Ha egyáltalán nincs enchant és/vagy rossz tipusú van fennt, az meg azt mutatja, hogy nem is érted, hogy milyen és miért kéne, tehát nem értesz a kasztodhoz.
Minnél jobb helyre akarsz bekerülni, annál fontosabbak ezek az apróságok.
Enchant-ok
Menjünk végig slot-onként, hogy hova milyen enchantot érdemes rakni.
Head: Arcanum of Torment (Ebon Blade Revered kell hozzá, de Bind on Account, tehát elég ha annak a karakterednek van meg a repuja, aki megveszi, utána átküldheted account-on belül.)
Chest: Powerful Stats
Leg: Icescale Leg Armor (vagy LW-ként: Nerubian Leg Reinforcements)
Wrist: Greater Assault (vagy LW-ként: Fur Lining - Attack Power)
Waist: Eternal Belt Buckle (+ 1 gem-socket)
Back: Major Agility (vagy Engineer-ként: Flexweave Underlay)
Feet: Superior Agility (vagy ha hit kell: Icewalker) (vagy ha sokat kell fight közben helyezkedni: Cat's Swiftness) (vagy Engineer-ként: Nitro Boosts)
Hands: Major Agility (vagy ha hit kell Precision) (vagy Engineer-ként: Hand-Mounted Pyro Rocket vagy Hyperspeed Accelerators)
Ranged weapon: Heartseeker Scope
2H Weapon: Massacre
1H Weapon: Exceptional Agility vagy Superior Potency (vagy ha hit kell: Accuracy)
Finger: Csak Enchantereknek van: Assault
Gem-ek
Az elöző gear-es bejegyzésből tudjuk, hogy mik a fontos stat-jaink, ezeket illik enchantok-ban és gem-ekben is használni: ArP, Agi, Hit, Crit
Ha más stat-os gemeket használsz (MM vagy SV létedre), akkor itt az ideje a cserének.
(Igen, a sokszor látott kék socket-be illő AP+Staminás gemek is cserére érettek, nem éri meg őket használni.)
Nézzük, hogy milyen színű socket-ekbe mit rakjunk:
Meta: Egyértelműen Relentless Earthsiege Diamond.
Piros: Delicate Cardinal Ruby vagy Fractured Cardinal Ruby (ha ArP-ra gemelünk) a nyertes itt.
Kék: Kék jó gem nincsen. Pont. Egyetlen kivétel a Nightmare Tear, amiből egyetlen darab lehet a gear-ben (Uniqe lévén), így ezt a legértékesebb socket bonus-t adó helyre érdemes berakni. Ha felhasználtuk a Tear-t, akkor a maradék kékbe Delicate Cardinal Ruby -t vagy (ha ArP-ra gemelünk) Fractured Cardinal Ruby -t kell rakni.
Sárga: Amennyiben nincs kék socketünk, akkor ide jöhet a Nighamre Tier. Amennyiben már felhasználtuk, úgy mást kell keresnünk.
Ha ArP-re gemelünk, akkor Fractured Cardinal Ruby -t használunk.
Ha nem ArP-zünk, akkor a socket bonustól függ. Amennyiben a bónusz legalább 4 Agility vagy 8 AP, akkor egy Deadly Ametrine éri meg. (Többet nyerünk a búnuszon, mint a 10 Crit -> 10 Agi cserén vesztünk.)
Ha nem jó a socket bónusz, akkor egy szokásos piros gemet (Delicate Cardinal Ruby vagy Fractured Cardinal Ruby) rakunk be.
Mindenhol epic gemeket használtam, nem véletlenül. Ha valaki raidelni akar, akár PUG-gal is, elvárás az epik gemek. Triumph-ból, Honorból elég hamar összejön a szükséges mennyiség, tehát kifogást nem nagyon lehet találni. :)
(Természetesen a JC-kre is vonatkoznak a fentiek, viszont ők 20 Agi/ArP-s gmek helyett a 34 Agi-t vagy ArP-ot adó gemeket fogják használni.)
Hit-kérdés
Amint látjátok elég sok helyen felmerül a hit kérdése, amit el kell érni, viszont fölé menni pazarlás. (ArP-vel is hasonló a helyzet, de nem annyira erős stat, viszont sokkal nehezebb elérni a hard-cap-et)
Ezért most elmagyarázom, hogy én hogyan szoktam a hit-etemet a lehető leggazdaságosabban felhasználni. :)
A cél: 263 hit rating (8% kell egy boss ellen (technikailag 83-as szintűek), hogy ne lőjj egyetlen miss-t se.)
Ne törődj vele, ha 7-8 hit rating-gel több van és nem tudsz vele hogy játszani, de kevesebb sose legyen! :)
Gear: Először is számold össze, hogy mennyi hit van a gear-eden (gem és enchant nélkül). Ezen legtöbbször nem tudsz változtatni, ez az kiindulási alapod.
Talent: Amennyiben nincs meg a 263 (valószínűleg nem lesz meg), akkor jön a Focused Aim talent, ami talent pontonként 32 hit ratinget ad (1%-ot). Ha már csak 10-12 hit rating hiányzik a 263-hoz, akkor már nem érdemes talent pontot rákölteni, majd enchant-ból kipótoljuk.
Enchant: Ha még mindig nincs meg a 263 hit rating-ed, akkor amik szóba jöhetnek az a cipőn lévő Superior Agility cseréje Icewalker-re. Ha még mindig nincs meg a hit, akkor a kesztyűn lévő Major Agility-t érdemes Precision-re cserélni. (Ha még mindig nincs meg a 263 hit rating-ed, és 2 db egykezes fegyvert használsz (ami elég ritka), akkor használhatod ezt: Accuracy)
Gem: És ha még mindig nem lenne meg a 263 hit rating (ami valljuk be elég ritka), akkor használhatunk a Deadly Ametrine-nek helyett Rigid King's Amber-t vagy Glinting Ametrine-t, attól függően, hogy mennyi hit-re van még szükséged.
(JC-ként is hasonló a felállás.)
Azért ez a sorrend, mert így lehet a leggazdaságosabban elérni a hit cap-et, a legkevesebbet vesztve más fontos statokból.
Talent-pontból általában az Imp. Steady Shot-ra szoktunk rakni, de az (és még azImp. Barrage is) kevesebbet ér, mint a 32 hit rating a Focused Aim-ból.
Enchantok terén cipőnél 20 agit cserélünk 12 hit-re és 12 crit-re, kesztyűnél 20 Agit 20 hitre, egykezes fegyvernél 65 AP-t vagy 26 Agi-t 25 hit-re és 25 crit-re.
Ha gemet cserélünk, akkor 10 Agi-t vagy 10 AP-t cserélünk 10 hit-re, tehát itt a legrosszabb az arány, ez éri meg legkevésbé.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek