PVE lövéssorozatok, makrók, pet és mozgások
2011.02.24. 18:26
MM
MM talent-en így néz ki a prioritás-listánk:
Silencing Shot > Kill Shot > Serpent Sting > Chimera Shot > Aimed Shot/Multi-Shot > (Arcane Shot) > Steady Shot
Silencing Shot: Keveset sebez, viszont nem kerül GCD-be, tehát nem hátráltat semmilyen más lövést, ennek köszönheti előkelő helyezését. Érdemes a Chimera, Aimed, Kill Shot, Steady shot-okhoz hozzámakrózni, utána elfelejtheted.
Kill Shot: A legerősebb lövésünk, de csak akkor használhatjuk, ha a célpont 20% HP alatt van.
Serpent Sting: Buffolja a Steady shot-unkat, növeli a Chimera Shot sebzését, a 4db-os T10 szettbónuszt proccoltatja, és még sebez is. Ha egyszer felraktuk és Chimerával frissítjuk, akkor nem kell többször felrakni. (Kivéve %-os DMG buffoknál, de erről majd máskor.)
Chimera Shot: A talent-ág legfőbb lövése, 2 részletben sebez: egy nagyobb fizikai sebzést, illetve a Serpent Sting-et felújítva egy kisebb Nature alapú sebzést.
Aimed Shot: Instant, nagyot üt, healing-csökkentő debuffot is ad.
Multi-Shot: Az Aimed-del közös CD-n van, tehát vagy Aimed vagy a Multit lőjük. Multi több (maximum 3) célpontot sebez, tehát ha több célpontunk van (és egyik sincs CC-zve), akkor Aimed helyett Multi-Shot-ot használunk. (Egy célpontra többet sebez az Aimed, plusz az instant is, tehát 1 célpontra Aimed marad.)
Steady Shot: A helykitöltő lövésünk, az egyetlen, ami nem instant, viszont elég sokat fogjuk ezt használni, amíg várunk a többi lövésre, hogy behűljön.
Arcane shot: Relatíve gyenge lövés, általában Steady Shot-ot lövünk helyette, mivel már 400 ArP-vel is erősebb. Viszont futás közben, amikor Steady Shot-ot nem tudnánk lőni és már nincs más instant lövésünk, ellőhetjük ezt is.
Ha egy erősebb CD fél másodpercen behűl, akkor érdemesebb azt kivárni inkább, minthogy ellőni egy gyengébb lövést és utána lőni az erősebbet.
Harc kezdete hogy néz ki:
- Hunter's Mark felrakása a célpontra
- Misdirection felrakása a kijelölt tankra
- Serpent sting felrakása
- Innentől pedig a Chimera > Aimed > Steady Shot hármas lövögetése
- Ha futni kell, és az összes instant-unk CD-n van, Arcane Shot lövése
- 20% alatt pedig Kill shot lövése, ahogy lehetséges
Van még 2 nagyon hasznos képesség amit úgy hívnak: Rapid Fire és Readiness. A Rapid Fire segítségével 15 másodpercre megnő a lövés sebességünk 40%. Ez jelentős előny a Steady Shot lövésénél. Általában ilyenkor érdemes mindenféle egyéb damage növelő képességet (pl.: pet buff, trinket stb.) használni mellé, így több lövésre tudjuk alkalmazni az általuk nyert +damage-t. A másik képességünkkel leszedjük legtöbb képességről a cd-t így erről is.
Közben pedig egyéb képességek okos használata.
Ha a Silenc Shotra szükség van egy adott bossnál akkor természetesen ne makrózzunk, hanem azt is a kívánt időben használjuk. (lsd.: lent)
Makrók
Pet-makró
Az első egy all-in-one makró a petre. Ha halott feléleszti, ha él, Mend Pet-et cast-ol rá, ha él és nyomod a Shift-et Dismiss-eli a petet. És mivel ha a pet halott, de a hullája eltűnt, akkor a WoW nem midnig veszi halottnak, ezért Ctrl-t nyomvatartva is megpróbálja feléleszteni.
/cast [@pet, dead] Revive Pet; [modifier:ctrl] Revive Pet; [modifier:shift] Dismiss Pet; [nopet] Call Pet; Mend Pet
Hunter's Mark / Focus makró
Ezzel a makróval intézem az addokra való HM feltételét, illetve ha baráti célpontra nyomom rá, akkor berakja focus-ba. (Illetve az Alt nyomvatartásával ehetőségem van ellenséges célpontot is berakni focusba HM felpakolása helyett.)
#showtooltip Hunter's Mark
/console Sound_EnableSFX 0
/cast [harm] Hunter's Mark
/focus [help][modifier:alt]
/console Sound_EnableSFX 1
Misdirection-makró
Ezzel a makróval szoktam MD-t küldeni. Ha a target-em barátságos, ő lesz az MD célpontja. Ha nem (vagy nincs célpontom), akkor a focus-omra (amit a fenti makróval állítottam be) rakom fel. Ha se a célpontom nem megfelelő, és friendly focus-om sincs, akor a petemre castolja.
Fight elején beállítom a kívánt tankot focusnak, onnantól kezdve csak akkor kell MD-célponttal törődnöm, ha másra kell valami ok miatt az MD.
#showtooltip Misdirection
/cast [help] Misdirection; [@focus,help] Misdirection; [@pet,exists,nodead] Misdirection
Master's Call
PvP környezetben egyértelműen többet használt funkció, de PvE-ben is megvan a maga haszna. ICC-ben HC Saurfang-on például leszedi a Blood Beast-ek lassító effekt-jét. Ulduar-ban pedig 3 add-os Freya-nál volt jó a root-olásból való szabadulásra.
/cast [modifier:ctrl] Master's Call; [target=player] Master's Call
Tranq-makró
Ha a kurzor alatt levő mob ellenséges, megpróbálja arra lőni, amúgy a célpontomra. A mouseover erőssége, hogy nem veszted el egy pillanatra sem a célpontodat, így az egy GCD elvesztésétől eltekintve semmilyen DPS-veszteség nem ér.
#showtooltip Tranquilizing Shot
/cast [@mouseover,exists,harm][exists,harm] Tranquilizing Shot; Tranquilizing Shot
Viper-makró
Az egyik leghasznosabb makróm olyan harcokon, ahol vannak manával rendelkező mobok, amiket nem kell elsőnek leölnöd. Hihetetlenül hasznos a mana-háztartásunk szempotnjából ez a kis képesség.
Csak föléviszed az egeret, elnyomod, és máris kapod a manát, miközben DPS-elhetsz tovább. Deathwhisper-en maga a Lady a manatartályom, Dreamwalkeren a Risen Archmages-ek (akik hátrébb helyezkednek el a prioritás-listán).
#showtooltip Viper Sting
/cast [target=mouseover,exists,harm][exists,harm] Viper Sting
Innentől jönnek a lövéseinkről szóló makrók.
Mindegyikbe be van makrózva a pet-ünk Bite és Rabid képessége (ugyanis ezeket a WoW magától apróbb késlekedéssel nyomja el, így auto-cast-ra állítva és bemakrózva apróbb DPS.növekedés érhető el.)
A Silencong Shot-ot csak az MM-es makrókba érdemes berakni, ott viszont mindegyikben, hisz nem kerül GCD-be az ellövése, így 0 idő ráfordításával okoz DPS-növekedést.
Aimed Shot
#showtooltip Aimed Shot
/console Sound_EnableSFX 0
/startattack [harm]
/cast Silencing Shot
/cast Aimed Shot
/cast [@pettarget,exists] Bite
/cast [@pettarget,exists] Rabid
/cast [@pettarget,exists] Kill Command
/console Sound_EnableSFX 1
Chimera Shot
#showtooltip Chimera Shot
/console Sound_EnableSFX 0
/startattack [harm]
/cast Silencing Shot
/cast Chimera Shot
/cast [@pettarget,exists] Bite
/cast [@pettarget,exists] Rabid
/cast [@pettarget,exists] Kill Command
/console Sound_EnableSFX 1
Kill Shot
#showtooltip Kill Shot
/console Sound_EnableSFX 0
/cast Silencing Shot
/cast [@mouseover,exists,harm][exists,harm] Kill Shot; Kill Shot
/cast [@pettarget,exists] Bite
/cast [@pettarget,exists] Kill Command
/console Sound_EnableSFX 1
Serpent Sting
#showtooltip Serpent Sting
/console Sound_EnableSFX 0
/startattack [harm]
/cast [@mouseover,exists,harm][exists,harm] Serpent Sting; Serpent Sting
/cast [@pettarget,exists] Bite
/cast [@pettarget,exists] Kill Command
/console Sound_EnableSFX 1
Steady Shot
#showtooltip Steady Shot
/console Sound_EnableSFX 0
/startattack [harm]
/cast Silencing Shot
/cast steady shot
/cast [@pettarget,exists] Bite
/cast [@pettarget,exists] Rabid
/cast [@pettarget,exists] Kill Command
/console Sound_EnableSFX 1
Pet
3 fajta pet-család létezik: Tenacity (tank), Cunning (support), és Ferocity (DPS)
Mivel a mi feladatunk raid-eken elsősorban a DPS, ezért a pet tipusának és talent-jének kiválasztásakor az a célünk, hogy a pettel együtt számolt DPS-ünk nőjjön.
A jelenlegi keretek között erre a farkas (wolf) a legmegfelelőbb. Bár a macskák több DPS-t csinálnak, mint a farkasok, de a farkasoknak van egy döntő képességük, a Furious Howl.
Ez a képesség megnöveli a mi és a petünk Attack Power-ét 320-szal 20 mp-re 40 mp CD-vel, tehát 50%-ban.
Az így nyert DPS-sel a farkassal jobban járunk, mint bármelyik macskával.
(A farkas túlzott imbaságával a Blizzard is tisztában van, kilátásba helyezték a nerf-et, de jelenleg ennél több nem történt.)
A farkasunk a mi DPS-ünkből mintegy 10-12%-ot csinál, így halála esetén ennyi DPS-től biztosan elesünk, plusz az általa biztosított +320 AP-től is.
Ne hagyjuk hát meghalni, ha kell hívjuk vissza és rakjunk rá egy Mend pet-et.
A jelenlegi leghasznosabb pet dps-talent így néz ki: http://www.wowhead.com/?petcalc#0Md00sc00hooo
Mivel jelenleg a petünk nagyon ritkán hal AoE-ban, általában csak direkt sebzésben tud meghalni (akkor viszont oneshot-olja őt valami mob.), így a Staminát, Armor-t, Resistance-t adó talentek nem szükségesek, ugyanígy a Heart of the Phoenix sem.
A Bloodthirsty-n lévő 1 pontot nagyjából szabadon lehet elosztani közte, a Boar's Speed és a Charge között. Szerény megalapozott véleményem szerint az állandó Happiness (125% dmg-t sebez a pet ilyenkor, ne feledjük!) és az állandó heal (ami kisebb AoE-kat képes kihealelni) sokkal többet ér, mint a másik két lehetőség bármelyike.
Petet agresszívra raid-ben, instában sose állítsd agresszívra, mert módszeresen megtámad minden ellenséges mob-ot, ami wipe-hoz fog vezetni, azért meg nem leszel megdicsérve. Vagy Passive (ez esetben csak akkor támad, ha te irányítod), vagy Defensive legyen (ez esetben csak azt támadja meg, akit te is megtámadsz, vagy téged megtámad).
Persze különleges esetek előfordulhatnak, amik más petet hozhatnak előtérbe.
- Ha nincs a raid-ben semmilyen Major Armor debuff (sem Sunder armor (warrior), sem Expose Armor (rouge)), akkor egy BM-hunter egzotikus petje tudja adni az Acid Spit-et.
- Ha nincs a raid-ben semmilyen Minor Armor debuff (sem Faerie Fire (Druid), sem Curse of Recklessness (warlock)), akkor egy hunter Wasp petje tudja adni a Sting-et.
- És végül ha nincs a raid-ben semmilyen vérzésnövelő debuff (sem Mangle (feral druid), sem Trauma (arms warrior)), akkor egy hunter Rhino petje tudja adni a Stampede-t, ami más, mint fentiek, mert kevesebbet nyújt csak (30% helyett 25%-ot, a fentiek viszont ugyanazt adják, amit az egyes kaszt-ok tudnának).
Mozgás
A mai nap két kis játékstílusbeli trükkről fogok nektek mesélni.
Mint a DPS-ek általában, a hunter-ek is akkor tudják a legjobb DPS-t kitolni, ha békésen állhatunk egyhelyben. Viszont ebben a játékban ez sajnos sokszor nem megoldható, ezért kénytelenek vagyunk mozogni valahova vagy valami elől vagy valami után.
A mozgás csökkenti a DPS-ünket, mivel:
- futás közben nem lövünk Auto Shot-ot
- futás közben nem tudunk Steady Shot-ot lőni
- ha a célpontunk a hátunk mögött van, nem tudunk bele semmit lőni
Az 1. és a 3. pontra van részleges megoldás.
Jump-Shot, avagy hogyan lőjjük le a hátunk mögött lévő célpontot
A Jump-Shot-nak nevezett dolog egy alapvető dolog, amit minden hunter-nek tudnia kéne. Ezzel a tudással könnyebben tudsz kitol-ni és csökkentheted a mozgás miatti DPS-kiesésed.
A Jump-shot nagyon egyszerű: futás közben csak felugrasz, a levegőben körbefordulsz, lősz egy instant lövést, befejezed a 360 fokos fordulatot, és leérkezéskor ugyanabban az irányban futsz tovább, amerre eredetileg. Ezen a módon az előrehaladásod sebessége nem csökken, és mégis tudod sebezni az ellenségedet.
Fontos! Ehhez a trükkhöz az egérrel kell kanyarodni, csak billentyűzetről nem hajtható végre. (Amúgy is sokkal jobban jársz, ha elfelejted a billentyűzetről való fordulást. :))
A végrehajtás a következő:
- Kezdj el futni. (Akár a W gombbal, akár mindkét egérgombot nyomvatartva.)
- Ugorj fel.
- Az ugrás elkezdésének pillanatában mindkét egérgombot nyomvatartva fordulj meg a tengelyed körül.
- Amikor legalább kb.-ra a hátad mögé (pontosabban az ellenség felé) nézel, nyomj el egy instant shot-ot. (pl. Chimera, Aimed, Arcane)
- Érkezz le a földre, és folytasd a futást az eredeti irányban.
Gyakorolhatod bármilyen mob-on, aki üldöz, vagy akár egy Training Dummy mellett elfutva is.
Természetesen ez a technika kombinálható a Disengage-dzsel, amikor az ugrás csúcspontjára kerülve (háttal az eredeti útiránynak) lövés után elnyomod a Disengage-t is. Ezzel sokkal gyorsabban tehetsz meg egy adott tévot, mintha csak futnál, és közben sebezted is az elleséget.
Auto Shot futás közben
Ez a ritkábban ismert és használt trükk.
Ezt csak akkor tudjuk használni, amikor végig futnod kell, hanem az a lényeg, hogy X időpontra egy bizonyos helyen, vagy a kiindulási ponttól Y távolságra legyél.
Például ilyen ICC-ben Festergut (ahol a spóráRA kell odaérned, mire lejár) vagy Sindragosa (Ahol az Icy Grip után a Blistering Cold robbanása elől kell kiérned).
A lényeg, hogy futás közben egy pillanatra megállsz, amikor az Auto Shot swing-timere lejárt, a célpontod felé fordulsz, megvárod, míg elmegy az Auto Shot, és futsz tovább az eredeti irányban.
Ez az Auto Shot hidden CD-jét figyelembevéve (ami 0,5 másodperc), kb fél másodpercet jelent.
Lehet, hogy apróságnak tűnik, de minek mondanánk le egy-egy Auto Shot jelentette 6-8k sebzésről, ha egyszer tudjuk jól is csinálni. :)
Érdemes-e
19 mp-nél tovább lőtt addoknál érdemes felrakni a Markot.
Serpent Sting - MM
Ha az add 5 mp-nél tovább él, akkor érdemes felrakni rá a Serpent Sting-et.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek